reklama

Vrásky sú požehnaním, ak....

Bolo to v jedno magicke nedelne rano, zamotane v snivom opare leta. Kracala som zo supermakretu smerom k nasmu domu.. so zmrzlinou a makkulinkimi bagetami narvatymi v brown bags.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Kulisy toho rana boli uzasne, vo vnutri som sa vsak citila ako `piece of shit`. To leto bolo divne. Akoby som sa nachadzala na javisku, uprostred predstavenia "Vsetko sa posralo!" Mala som zlomene srdce a navyse nas dom, kedysi raj na zemi bol odzazu liahnou intrig a ohovarania . Ano, casy sa menia a ludia asi tiez. Skutocne sa menia, nie len vo filmoch a citatoch slavnych autorov.

Bolo mi totalne nanic. Moj kompas sa zblaznil, nevedela som kam ujst. Potrebovala som vypnut, nadychat sa chladiveho morskeho vzduchu a na chvilu na vsetko zabudnut.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvrtla som sa a namiesto domov som zamierila do pristavu. Sadla som si v na lavicku a z jednej z tasiek vytiahla tvrdu broskynu. Pozorujuc jachty knisuce sa na pokojnej hladine sem a tam, obrovske morske cajky hasteriace sa o kus ryby, pocitila som kohosi pritomnost.

"Mozem si prisadnut"? spytal sa postarsi, no udrziaane vyzerajuci panko v uzkych okuliaroch. Spoza nich mi do tvare svietili oci, modre ako azurova a nevinne ako oci novorodenca.

"Samozrejme. Nech sa paci", povedala som a pokusila sa usmiat.

Najprv mi vadilo, ze ma vyrusil v mojom melancholicko - trpitelskom rozpoloceni, ktore som chcela vypit az do dna. Vacsinou to pomaha. Vychutnat si to, nechat to prejst celym telom od citlivych koncekov prstov na nohach, cez zaludok, hrudny kos, srdce, ... hrtanom, ktory sa zovrie akoby vas skrtila slucka prichystana pre Janosika,.. nechat to vyvalit sa von ako riavu vody stekajucu do dolin po jarnych dazdoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No zacali sme sa rozpravat. Uz neviem co presne povedal, ale boli to presne tie slova, ktore som v tej chvili potrebovala pocut. Akoby ho niekto objednal a dorucil presne v pravy cas na prave miesto.

Vytiahla som z tasky dalsiu broskynu a podla mu ju. Citila som, ze sme z jedneho cesta, ze mu mozem bezvyhradne verit, ako priatelovi, ktoreho akoby som poznala roky. Rozpraval mi pribehy svojich lasok, opisal sladku chut vzletov atrpkost padov....boli to priznania vytrhnute hlboko z jehosrdca. Citila som to.

"Vies..."..povedal.

"...ked som bol mlady, bol som playboy. Vyhladaval som iba zabavu, telesnu rozkos. " All I wanted was to fuck and to leave ". Lamal som srdcia desiatok zien a bolo mi to jedno. Ludia casto tuzia presne po tom, co nemaju. Ja som netuzil. Mal som presne to, co som chcel. Peniaze, pratelov, zabavu a zeny, ktoru som len chcel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz tuzim po laske, ale ona neprichadza. Mozno je uz neskoro, ale neprestanem dufat, ze si ma este raz najde. Mozno som si mal vazit veci, ktore sa mi ponukali a ktore som mal, ...nie po nich lahkovazne sliapat.

Co ma pri jeho rozpravani zarazilo, bola jeho tvar. To co rozpraval, malo trpku prichut , no on sa usmieval. Mal 55 rokov, ale posobil ako ten, co stoji na prahu zivota, ktoreho vsetko este len caka, ako anjel, ktoremu sa mladost odrazala v ociach.

Popri kutikoch ust sa mu tiahli dve oblukovite brazdy.

"Ako sa vlastne volas?" ...spytala som sa po dvoch hodinach.

Zasmial sa.

"Mam zvlastne meno. Dali mi ho po jednom biblickom kralovi, ktory sa volal Asa." { citaj Eisa }.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozerala som na jeho oci bludiace po horizonte a vnimala pokoj, ktory z neho salal. A pochopila som, ze je zmiereny. So vsetkymi vzletmi a padmi, s tym aky bol a s tym aky je. Mozno to nechal prejst cez seba..od koncekov prstov az po vody valiace sa dolinami po jarnych dazdoch.

V tej chvili bol mladsi ako ja. Asa, priatel, ktoreho mi v ten den poslalo nebo.

....usmieval sa a povedal to, co si budem pamatat navzdy a dufam, ze aj ja raz budem mat take.

"Vrasky su pozehnanim, ak su to vrasky od smiechu."

:}

katarina selecka

katarina selecka

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milovnicka kavy, fotografie, sushi,burok, sachu, metafory...a vsetkeho s cim ma nieco spolocne cokolada. Zoznam autorových rubrík:  FotografiePrichute cudzich krajinVenovane mojim laskam:}Iba tak..pre radost.Co, co co ..sa vo svete stalo.In englishSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu