reklama

Črepy Petržalky

Pamätám si, ako sme sa hrávali na pieskovisku, co ostalo za naším domom po robotníkoch. Neskôr, keď už formičky ani hladanie červov v piesku neboli v kurze, stali sa obľúbenou športovou aktivitou Lyžičky, vidličky, nože a lozenie po prašiakoch. Ísť na prašiaky bolo ako heslo, ...akýsi kód pre tajný meeting point.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Pár rokov na to sme sa s mojou najlepšou kamoškou Kačou Kajankou a jej prvým frajerom Mišom hrávali na Dempsyho a Makepeaceovú. ..Vlastne na Dempsyho, Makepeaceovú 1 a Makepeaceovú 2. ( ja som bola "dvojka" ) Liepali sme sa po našej hlavnej základni, ktorou bol obrovský dub čo rástol vzadu za "barákom". Už tam nie je. Vyťali ho, keď stavali monštrózny, futuritický a ružovo-panterový daňový úrad.

Do školy som prvé dva roky chodila na Hálov ( na Hálovu, ktorá je dnes slávna vďaka H16-ke ).

No keď padol režim a na tatka už pred dverami nestriehli eštebáci, aby ho zavreli na 24 hodín do lochu kvôli kladeniu vencov obetiam ruskej invázie v '68mom, prestúpili sme aj s bráchom na školu "do mesta". Každý deň tlačenka v najprv štyridsať .. a neskôr deväťdesiattrojke, do ktorej som sa po čase dokázala s 95 percentnou úspešnosťou narvať "na prvý šup", každé ráno beh, lebo sme boli spachtoši a po škole 4 baličky lékoriek, ktoré som "šérovala" s Dávidom Ružičkom. ( 4!!! slovom: štyri. Pažravka! )

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď sa v škole pýtali, odkiaľ kto sme, najvychytenejšou lokalitou bolo Staré Mesto. Ani Karlovka či Kramáre neboli na v očiach spoužiakov i učiteľiek na zahodenie. No povedať "som z Petržalky" bolo ako stiahnuť si pred celou triedou gate. Proste "magic word".

...Z Pééétržky?...veď tam sú samí "drogisti"! A to vás rodičia púšťajú von??

Betónová králikáreň či Slovenský Bronx, liaheň vandalov a povaľačov. .....tak ju mnohí vidia doteraz.

Ja ju vnímam inak. Vyrástla som tu, dostala prvú naozajstnú facku ( nie to pohladenie od mamy:) i prvú pusu. Tu som videla prvýkrát v živote videla ježka, ktorého otec po ceste z roboty našiel na ceste a privliekol domov, tu som sa naučila ísť sa ospravedlniť keď niekomu ublížim .....aj ako chutí zmrzlina. Punčová a citrónová ;}

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A takto nejak ju vidím dnes, ...cez objektív..:)))))

Obrázok blogu

"Pri Chorvátskom ramene"

Obrázok blogu


"Kto chytá ( alebp sa váľa? ) v žite. " ( Pri hrádzi )

Obrázok blogu

Mladé rybky. ( Chorvátske rameno )

Obrázok blogu

" ...moje menovkine" ( Chorvátske rameno )

Obrázok blogu


"Filajová " ( Výhľad z našej obývačky )

Obrázok blogu

"...o preteky" ( Dostihová dráha )

katarina selecka

katarina selecka

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milovnicka kavy, fotografie, sushi,burok, sachu, metafory...a vsetkeho s cim ma nieco spolocne cokolada. Zoznam autorových rubrík:  FotografiePrichute cudzich krajinVenovane mojim laskam:}Iba tak..pre radost.Co, co co ..sa vo svete stalo.In englishSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu